Quit Claim

Alles over auteursrecht, portretrecht, voorwaarden, contracten, e.d.
KOM FOTOGRAFEREN
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Fotobewerking: Photoshop CC
RAW: RAW converter Canon (DPP)
Bezwaar bewerken: Ja
Ongezouten feedback: Ja
Contacteer:

Quit Claim

Bericht door KOM FOTOGRAFEREN » 05 jan 2020, 15:31

Hieronder een formulier waarmee je de geportretteerde afstand kan laten doen van het portretrecht, een zogenaamde "Quit Claim". Kopieer het onderstaande in Word, zorg dat de opmaak weer netjes wordt, want die is wat minder geworden door het hier op het forum plaatsen, en zorg dat je de in groen geschreven stukjes vervangt door je eigen gegevens. Veel succes!

Quit Claim

Naam:
Adres:
PC + Woonplaats:
Betreft foto’s gemaakt op:
Nummer opdrachtbevestiging:

Hierbij geef ik mevrouw/de heer eigen naam invullen! (verder te noemen de fotograaf), alle onherroepelijke rechten op de foto’s gemaakt naar aanleiding van opdracht met als nummer ________.

De foto’s mogen in zijn geheel of gedeeltelijk gebruikt en hergebruikt, gepubliceerd en hergepubliceerd worden. De foto’s mogen individueel, in combinatie met tekst of in combinatie met andere foto’s geplaatst worden. De foto’s mogen gebruikt worden voor redactionele, commerciële en/of promotionele doeleinden.

Ik verklaar nadrukkelijk af te zien van alle aanspraken (zowel financiële als niet-financiële) en rechten die ik jegens de fotograaf of bedrijfsnaam invullen! geldend zou kunnen maken, inclusief het recht om kopieën van de foto’s te inspecteren of goed te keuren. Tevens vrijwaar ik de fotograaf alsmede bedrijfsnaam invullen! van alle claims, inclusief de claim voor schending van de privacy, die kunnen ontstaan door het gebruik van de foto’s voor doeleinden zoals hierboven omschreven of elke nog niet nader omschreven mogelijkheid.

Ik heb het voorgaande gelezen en volledig begrepen.

Handtekening: __________________________
Datum: __________________

Bij een minderjarig persoon is de handtekening van een ouder, voogd of verzorg(st)er noodzakelijk:

Handtekening: __________________________ Naam: ______________________
Datum: __________________
Ouderlijke autoriteit (bijvoorbeeld vader, moeder, voogd, etc.): _______________________
Voor workshop, cursussen en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking: www.komfotograferen.nl
Voor diverse foto-opdrachten, zowel zakelijk als particulier: www.wolves-fotografie.nl
Voor de leukste, liefste en mooiste foto's van uw kat: www.kattenfotografie.com

Plaats reactie