Waarom Forum KOM FOTOGRAFEREN?

KOM FOTOGRAFEREN
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Fotobewerking: Photoshop CC
RAW: RAW converter Canon (DPP)
Bezwaar bewerken: Ja
Ongezouten feedback: Ja
Contacteer:

Waarom Forum KOM FOTOGRAFEREN?

Bericht door KOM FOTOGRAFEREN » 04 jan 2020, 15:39

Waarom de naam, dat is makkelijk! Je start een fotoforum, dus moet je een naam bedenken. Aangezien het forum gekoppeld zit aan mijn fotografieles bedrijf KOM FOTOGRAFEREN, heeft het forum dus ook deze naam gekregen.

Waarom een fotoforum, dat verdient een iets uitgebreider antwoord.
Een fotoforum is een goede manier om met elkaar te communiceren over fotografie. Om van elkaar te leren en om met elkaar beter te worden in fotograferen. Dat alleen is al een goede reden om een fotoforum te starten.
Maar het starten van een fotoforum stelt mij ook in staat om extra mogelijkheden aan te bieden aan mijn cursisten.
Zo kunnen zij de tijdens de les gemaakte foto’s met mij - en de medecursisten - delen en kunnen zij om extra hulp vragen als ze bijvoorbeeld niet uit hun huiswerkopdrachten komen. Ook kunnen ze eenvoudig contact houden met medecursisten.
Nu kan dit alles ook op andere manieren, maar een fotoforum is overzichtelijk. Je kunt met verschillende categorieën werken, waardoor je veel sneller kunt vinden wat je zoekt. Je hebt overzicht en een uitgebreide zoekfunctie.
Buiten dat is een forum veel meer gericht op feedback geven - dus van elkaar leren - dan bijvoorbeeld Facebook. Op Facebook zie je doorgaans dat alles duimpjes krijgt en prachtig gevonden wordt. Zelfs fototechnisch zeer slechte foto's krijgen daar nog lovende reacties. Daar heb je niets aan en belangrijker daar leer je niets door. ;-)

Dit fotoforum is gebouwd voor mijn cursisten en voor ieder ander die van fotograferen houdt! Van complete beginner tot doorgewinterde professional, iedereen is welkom en hopelijk voelt iedereen zich op zijn of haar gemak.
De bedoeling is dat jullie elkaars foto's objectief gaan beoordelen en dat jullie je vragen kunnen stellen en informatie kunnen delen. Hoe actiever iedereen meedoet, hoe leuker en leerzamer het wordt!!
Beginners denken soms dat zij nog niet in staat zijn om foto's te beoordelen. Deze gedachte is echter onterecht! Zij kunnen misschien nog geen tips geven v.w.b. de technische kant van het fotograferen, maar zij kunnen wel degelijk beoordelen op compositie, standpunt, uitsnede en het uiterlijk van de foto (of de foto hen wel of niet aanspreekt). Misschien klinkt het raar, maar juist professionele fotografen horen doorgaans graag de mening van beginners. Deze beginnende fotografen kijken namelijk op dezelfde manier naar foto's als dat de meeste klanten dat doen, vandaar dat hun mening zo gewaardeerd wordt.
Ik hoop dat iedereen hier zijn plek vindt en het gezellig gaat hebben! :wof:

Groetjes,

Ellen Reus
KOM FOTOGRAFEREN!
Voor workshop, cursussen en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking: www.komfotograferen.nl
Voor diverse foto-opdrachten, zowel zakelijk als particulier: www.wolves-fotografie.nl
Voor de leukste, liefste en mooiste foto's van uw kat: www.kattenfotografie.com

Plaats reactie