Eerste bruiloft, vraag om feedback

Foto's van bruiloften en wat daar bij komt kijken.
Plaats reactie
tim@timsfotos.nl
Cursist KF
Geslacht: Man
Bezwaar bewerken: Ja
Ongezouten feedback: Nee

Eerste bruiloft, vraag om feedback

Bericht door tim@timsfotos.nl » 12 jul 2020, 11:25

Eind vorige maand was het dan zover. Mijn eerste bruikoft. Op TFP-basis. Afgezien van het meelopen bij mijn schoonzusje dan, begin vorig jaar. De planning was dat ik vóór deze bruiloft de workshop bruiloften gedaan zou hebben, maar corona stak daar een stokje voor. Ik hoop dat de workshop komende zondag de 19e alsnog door gaat.

Daar ging ik dus, met vooral theoretische kennis van bruikdsfotografie. Gelukkig wel gewapend met twee goede camera's en enkele jaren concertervaring.
Ik 'trof' het op mijn eerste bruikoft. 26 juni, een strak blauwe lucht en dus een enorm felle zon die hard licht en felle schaduwen gaf. Ik heb op een gegeven moment een belichtingstrappetje van drie stuks aangezet. Daardoor had ik nóg meer foto's, maar voorals wat verschillende belichtingen en de mogelijkheid wat samen te voegen tot een betere belichting.

Ik heb het bruikdspaar 275 foto's opgeleverd. Ze waren erg enthousiast over het resultaat.

Van de 275 foto's heb ik 20 uitgezocht. Deze mag ik van het bruidspaar gebruiken voor mijn portfolio. Ik ben voor een eerste keer best tevreden maar zie wel verbeterpunten. Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.

Je vindt de foto's op https://www.timsfotos.nl/bruiloft-reina-en-jouke/

KOM FOTOGRAFEREN
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Fotobewerking: Photoshop CC
RAW: RAW converter Canon (DPP)
Ongezouten feedback: Ja
Contacteer:

Re: Eerste bruiloft, vraag om feedback

Bericht door KOM FOTOGRAFEREN » 14 jul 2020, 22:31

Leuk om je werk zo te kunnen zien. Er zijn zoals je zelf al aangeeft zijn er nog wel wat verbeterpuntjes, maar het is voor iedere fotograaf niet fijn om felle zon en dus hard licht te hebben. Ik kan mij voorstellen dat het bruidspaar er toch wel heel blij mee is. Voor een volgende keer is het handig als je goed op je uitsnede let qua voeten, dat die er helemaal op komen te staan. Bij een bril heb je heel snel last van vervelende reflecties. Vaak is het handig om je model dan een fractie de kin naar beneden te laten doen, zodat je hier geen last van hebt. Echter kun je dit tijdens een bruiloft niet altijd sturen.

Als er foto's zijn die je echt beoordeeld wilt hebben, dan is het fijn als je die foto's hier op et forum plaatst. ;-)
Voor workshop, cursussen en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking: www.komfotograferen.nl
Voor diverse foto-opdrachten, zowel zakelijk als particulier: www.wolves-fotografie.nl
Voor de leukste, liefste en mooiste foto's van uw kat: www.kattenfotografie.com

tim@timsfotos.nl
Cursist KF
Geslacht: Man
Ongezouten feedback: Nee

Re: Eerste bruiloft, vraag om feedback

Bericht door tim@timsfotos.nl » 23 jul 2020, 08:52

Dankjewel Ellen. Zeker puntjes om op te letten. Ik vind het nog lastig om de details als weerspiegeling te zien voordat ik de foto maak. Ook staat bij groepsfoto's niet altijd iedereen goed op de foto. Op dat soort dingen moet ik beter leren letten. Het omschakelen van journalistieke naar geregisseerde fotografie, dat is wel eens lastig. Dat de voeten nog afgehakt zijn moet ik mijzelf zeker kwalijk nemen. Ik plaats graag na de workshop enkele foto's, minimaal eentje die ik zelf goed vind een eentje die ik minder goed vind.

Plaats reactie