Niet helemaal gelukt, maar ik wilde natuurlijk de eerste keer ook teveel, dit is het resultaat.

KOM FOTOGRAFEREN schreef: ↑03 jul 2020, 09:12Voor een eerste poging helemaal niet slecht. Tenminste... zoals ik het nu kan zien. Graag even de foto wat groter plaatsen (900 px langste zijde).
ja zeker in de m stand.
Een flitser 45 graden naar beneden die staat rechts schuin voor de camera, en eentje lag op de tafel waar de vaas op staat en die richt ongeveer 45 graden omhoog. ( geprobeerd de vloeistof door het glas te belichten. ) Ze stonden dus eigenlijk tegenover elkaar.KOM FOTOGRAFEREN schreef: ↑07 jul 2020, 17:06De lichtste plek zit ook net achter de opgaande druppel, dat houdt eigenlijk in dat je flitsers ook niet helemaal goed gericht staan. (Op Facebook las ik dat je geflits hebt met 2 reportage flitsers.) Hoe heb je deze precies neergezet en wat was de instelling van je flitsers?
Dat verscherpen vind ik altijd een dingetje maar zie zeker verschil. en hier is dat waarschijnlijk makkelijker dan bij dieren. Dan is de verscherping vak te snel TE. Oh en dat wegshoppen vind ik geen probleem.KOM FOTOGRAFEREN schreef: ↑07 jul 2020, 17:06De kleur vind ik in de kleine en FB variant iets mooier. Daar is het rood iets rooier. De foto mag iets meer naverscherpt worden. Als je vergelijkt met FB zie je duidelijk verschil.
En ik zou nog veel meer witte stipjes en de wittige lijnen van de reflectie van de rand van de vaas wegshoppen. Het wordt dan wel veel meer werk, maar het zal de foto zeker ten goede komen.